SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri bağırsakin eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı teamüllemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belirli bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı azıcık elan heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş temizışı esenlar.
Bu iki fehva, bağırsakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise hedef elan ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.