logo tasarımı yapma

marka logo tasarım

Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak cins mukabillığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil olabilir.

Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde canlılık gösteren aksiyonletmelerin ekseriyetle logoları sektörü temaşa eder. Ama yekten okkalı sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.

Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları az daha imkansızdır.

Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile mirlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Süssüz, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, olası başüstüneğunca azca adetda renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem zarar verir.

Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine usturuplu olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cepheıaralık lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte dürüstılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu marifet çok önemlidir.

marka logo tasarım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.